آشنایی با سنگ زمرد

مقالات عمومی

سنگ زیبای زمرد یکی از سنگ های قیمتی و زیبایی است که در ایران بسیار محبوب است و سنگ اول اردیبشهت ماهی ها می باشد. زمردهای درشت را در دنیا ؛ یا در خزانه های کشورها یا در موزه ها نگهداری می کنند، که بخش قابل توجهی از آن در موزه های علوم طبیعی در […]

سنگ زیبای زمرد یکی از سنگ های قیمتی و زیبایی است که در ایران بسیار محبوب است و سنگ اول اردیبشهت ماهی ها می باشد.

زمردهای درشت را در دنیا ؛ یا در خزانه های کشورها یا در موزه ها نگهداری می کنند، که بخش قابل توجهی از آن در موزه های علوم طبیعی در نیویورک و لندن است، بخش دیگری از آن در خزانه ی روسیه و بخش دیگری از آن هم که مربوط به جواهرات سلطنتی ایران است، در بانک مرکزی نگهداری می شود.

زمرد جزو سنگ هایی است که سختی بالایی دارد ولی به خاطر وجود ناخالصی هایی که در بلورهایش دیده می شود، در زمان رشد با فشار به وجود می آید و در مقابل ضربات و فشارهای فیزیکی خیلی مقاوم نیستند بنابراین باید تحت شرایط خاصی تراش داده شده و نگهداری شود.

آن دسته از زمردهایی که بلورهای بسیار تمیز و پاکی را دارند یک تراش برلیان گونه به آنها داده می شود و آن دسته از زمردهایی که به لحاظ رنگی مات و کدر هستند تراش های کبوشن و در نهایت زمردهایی که خیلی کیفیت پایینی داشته باشند به صورت مهره ها یا دانه های تسبیح از آن ها استفاده می گردد.

shape فــرم ارســال نــظر کاربــران

نــظرات کاربــران دربــاره مقالــه
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید